Pages

Sunday, November 18, 2012

Awalan Akhir

Cuti Awal Muharam dan Deepavali dimanfaatkan oleh warga kota untuk pulang menikmati kesegaran udara desa. Tidak terkecuali keluarga gua dan juga sanak saudara yang lain pulang ke rumah tok gua di Tumpat.

Sungguh meriah musim cuti ini bila sepupu sepupu bertandang ke rumah bertanya khabar dan ditanya khabar kembali.  Aneka kereta terhidang di laman rumah. Tok gua tersenyum bila anak anak dan cucu bersenda gurau penuh kemesraan.

Masing masing pulang membawa cerita menarik untuk dikongsi bersama. Anak anak saudara gua bermain di halaman rumah penuh kegembiraan. Mak sibuk didapur mencuba resipi yang baru dicipta itu hari. Paksu pulak tak habis habis lagi kait buah rambutan. Pak Ngah menghala ke masjid nak meminjam kawah untuk digunakan untuk memasak bubur asyura.  Keseronokan musim cuti kali ini meriahnya lain macam. Lalu gua hidupkan kereta cari kutu kutu untuk ajak lepak sambil pekena teh.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...